Wszystko musi być dokładnie omówione
Tak naprawdę nigdzie, gdzie istnieją relacje pracownik – pracodawca, nie ma miejsca na niedomówienia czy brak jakichś istotnych ustaleń. Podobnie sprawa się przedstawia, jeśli chcemy zatrudnić kogoś, kto będzie się zajmował sprzątaniem czy to w naszej firmie czy w naszym domu. Im dokładniej ustalimy wszystkie najważniejsze kwestie, tym większa będzie szansa na to, że ta współpraca będzie przebiegała bez najmniejszego problemu.
To oznacza, że my będziemy zadowoleni z tego, jak dana praca jest wypełniana, a osoba odpowiedzialna za sprzątanie, nie będzie miała poczucia, że ją w jakiś sposób wykorzystujemy.
Wszystko może być ważne
Podczas uzgadniania szczegółów sprzątania, musimy liczyć się z tym, że do omówienia będziemy mieli wiele różnych kwestii, bo tutaj naprawdę wszystko może być ważne. Dlatego warto się zastanowić jak często chcemy się widywać z taką osobą i jak na co dzień ma wyglądać zakres jej obowiązków.
Czy ma to być tylko usuwanie kurzu, odkurzanie i mycie podłóg, a od czasu do czasu również mycie okien. Czy może wszystkie te czynności mają być wykonywane przy każdym naszym spotkaniu? Dodatkowo warto się zastanowić czy sami chcemy zapewniać wszystkie niezbędne detergenty i środki potrzebne do sprzątania, czy może ich przynoszeniem ma się zajmować dana osoba, bo w końcu to ona najlepiej powinna wiedzieć, czym się dobrze sprząta, tak aby kurz ponownie nie osiadał zbyt szybko na dopiero co wyczyszczonych powierzchniach. Warto też jasno ustalić w jaki sposób będzie się odbywała płatność za wykonane sprzątanie.
Czy będziemy mieli tutaj do czynienia z wynagrodzeniem od godziny, czy od zakresu sprzątania, a może umówimy się na stałe wynagrodzenie w ciągu miesiąca? To są naprawdę ważne kwestie i im dokładniej je omówimy, tym później lepiej będzie wyglądała taka współpraca.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Oczywiście tego typu ustalenia powinny być spisane w umowie, tak aby nikt nie miał wątpliwości jak to ma wyglądać i żeby można było w każdej chwili do nich wrócić. Możliwości jest tutaj naprawdę sporo, tym bardziej że z biegiem czasu niektóre ustalenia – mniej istotne, mogą się zatrzeć.
Mając je na piśmie zleceniodawca będzie mógł sprawdzić czy firma sprzątająca się z nich wywiązuje, a z drugiej strony osoba zajmująca się sprzątaniem, będzie mogła wykazać, że faktycznie robi dokładnie to, co zostało ustalone w umowie i z taką częstotliwością, z jaką wcześniej zostało to uzgodnione. Tutaj nie ma miejsca na niejasności i niedopowiedzenia. Jeśli chcemy skorzystać z usługi sprzątania, to dokładnie musimy się ze wszystkim zapoznać i wszystko ustalić.
sprzątanie klatek schodowych